diumenge, 17 de novembre del 2013

Cartoneando! CARTONERA SANTANERA i la seva Guia de Santa Ana (USA)

Imatge de la seva pàgina al Facebook

A Santa Ana, California, també hi ha una cartonera, la CARTONERA SANTANERA.  És una branca  de WCA (Workshop for Community Arts) que té per a lema "Re-imaginant el compromís cultural i comunitari" (em fa pensar amb la nostra AMIF, l'Associació Memòria per a Imaginar el Futur!).




El que més m'ha cridat l'atenció i m'ha agradat de Cartonera Santanera és un projecte d'art comunitari que van desenvolupar l'any passat: la Guia cartonera de Santa Ana. M'agradaria molt fer, amb La VERONICA i altres entitats i persones, una guia semblant del barri Gòtic de Barcelona.



Una cartonografia de la ciutat

El projecte va reunir artistes i veïnat que durant una sèrie de caps de setmana varen explorar i documentar els llocs i experiències que para cada persona representaven l'essència de la ciutat de Santa Ana, cercant respostes a preguntes com:





    • Què és el que m'agrada d'aquesta ciutat i mai he explicat a ningú?
    • Què és el que jo hi veig i que tu no te n'adones?

Respostes que per mitjà  de l'escriptura, la fotografia, l'art i el cartró es van convertir en llibre, en un document de la comunitat: creat per, per a, amb, i en la comunitat.











Totes les imatges són de Cartonera Santanera. Podeu veure el reportatge sencer del procés de creació de la Guia en aquest enllaç 


Anna González i Batlle

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada